Facebook is een geweldige manier om iedereen op de hoogte te brengen
van jouw show. Zo heb je al gouw een publiek van vrienden enzovoort. Helaas
zijn de Facebook pagina's de laatste tijd minder effectief voor reclame , dit
is vooral sinds facebook het bereik en aantal berichten op Fan pagina’s
heeft verkleint. Als je nu een
bericht met reclame doeleinden op een fan pagina wil plaatsen dan moet je er
voor betalen.
Facebook evenementen is een andere manier, die ik je kan
aanbevelen. Zo kan je Facebook evenementen
gebruiken om iedereen over je goochelshow op de hoogte te brengen. Zorg ervoor dat de nieuwe mensen geïnteresseerd
worden en vraag aan je fans om de informatie met hun vrienden te delen.
Tips Hoe maak ik een Facebook evenement voor mijn goochelshow
aan
Zorg voor een
evenementen illustratie / foto – De mensen
houden van visuele inbreng, Hierdoor valt het meer op dan wanneer je enkel
tekst gebruikt. Enkel tekst gebruik word
meestal genegeerd.
Vermeld alle
informatie over de goochelshow – Beschrijf je
show zo gedetailleerd mogelijk. Waarom is jouw goochelshow zo speciaal? Wat
zijn de hoogtepunten? Vraag je vrienden en fans
om jouw evenementen pagina te promoten. Wat voor goochelkunsten ga je
laten zien?
Controleer de
datum, tijd, en plaats – Controleer
alles dubbel in je evenementen bericht
zodat je er geen schrijffouten of andere fouten in komen te staan. Dit staat
erg slordig en in het ergste geval kunnen ze op een verkeerde dag of tijdstip op komen
dagen!
Een link naar de
website van het evenement en/of ticket pagina – Tag de locatie, inclusief een URL naar de website zodat
fans de pagina van het gehele evenement kunnen bezoeken. Zorg indien nodig voor
een extra link naar de pagina waar de kaartverkoop start.
Een belofte is niet iets waar je niet altijd maar vanuit kan
gaan. Richt je op de kaartverkoop en niet op de mensen die zeggen dat ze nog
wel van plan zijn om te komen.
Start ruim van te
voren – Begin nooit een dag voordat je goochelshow begint met je
Facebook evenement. Besef dat mensen ver van te voren de kans willen hebben om
bijvoorbeeld baby oppas enz. te regelen.
Om drie week van te voren met het vermelden van het evenement te
beginnen is een goed uitgangspunt.
Houdt je evenement
zorgvuldig bij –
Houdt je evenementen pagina actief door regelmatig nieuwe berichten te
plaatsen en extra informatie te verstrekken. Zorg voor meer interessant nieuws
wanneer de datum van de show dichterbij komt. Dit zorgt voor meer fans en
publiek.
No comments:
Post a Comment